6. sınıf Destekleme ve Yetiştirme kursu kapsamında bu dönem Algoritma ve Scratch programına ağırlık vermeyi düşünüyorum. Bu dönem takip edeceğim planda yer alan kazanımlar:
- Problem çözmenin önemini ifade eder.
- Farklı problem çözme yaklaşımlarını listeler.
- Problem çözme sürecinde problemin çözülebilirliği hakkında yorum yapar.
- Problem çözmek için gerekli değişken ve işlemleri belirler.
- Belirlenen problemin çözümü için algoritma geliştirmenin önemini ifade eder.
- Belirlenen problemin çözüm sürecinde gerekli işlemler için akış şeması hazırlar.
- Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.
- Günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözmek için farklı stratejiler geliştirir.
- Strateji geliştirmek için gereksinim duyduğu bilgiye erişir.
- Eriştiği bilgiyi, strateji geliştirmeye uygunluk açısından değerlendirir
- Programlama için kullanılan kavramları tanımlar.
- Programlama için kullanılan süreçleri açıklar.
- Animasyon ve yazılım geliştirme konusunda temel kavramları tanır.
- Programı çalıştırmak için gerekli derleyiciyi kullanır.
- Programlama mantığına ilişkin yaklaşım geliştirir.
- Mevcut bir algoritmayı program koduna dönüştürür.
- Hazır akışa göre gerekli animasyon sahnelerini oluşturur.
6. Sınıf 1. Dönem Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Destekleme ve Yetiştirme Kursu Planını bilgisayarınıza indirin