Evrak Çantası

2021-2022 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları

2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yıllık planları:

    • 5. Sınıf yıllık planını indirin 
    • 6. Sınıf yıllık planını indirin

NOT: Kasım – Nisan ara tatilleri eklenmiştir. 




5. Sınıf Kazanımlar

  • Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
  • Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder.
  • Bilişim teknolojilerini günlük yaşamdaki kullanım amaçlarına göre sınıflandırır.
  • Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır.
  • Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır.
  • Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar.
  • Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.
  • Giriş ve çıkış birimlerine örnek verir.
  • Fare ve klavyeyi doğru bir şekilde kullanır.
  • Bilgisayarda veri saklama yöntemlerini ve depolama birimlerini açıklar.
  • Donanım ve yazılım konusunda karşılaştığı teknik sorunlara çözüm üretir.
  • Aynı türde farklı marka, model ve teknolojilerin bileşenlerini karşılaştırarak sunar.
  • Elektronik ortamda veri yönetiminin önemini fark eder.
  • Temel dosya ve klasör yönetim işlemlerini yapar.
  • Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
  • Bilişim teknolojileri ile İnterneti kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.
  • Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir.
  • Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.
  • Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar.
  • Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.
  • Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder.
  • Gizlilik açısından önemli olan bileşenleri belirler.
  • Gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt eder.
  • Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder.
  • Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.
  • Bilgisayar ağlarında kullanılan bağlanma teknolojilerini listeler.
  • İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar.
  • Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır.
  • Arama motorlarını kullanarak basit düzeyde araştırma yapar.
  • Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
  • Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
  • EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar.
  • İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler.
  • Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır.
  • E-posta hesabı oluşturur ve iletişim kurmada kullanır.
  • Görüntü dosyası biçimlerini bilir.
  • Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
  • Kelime işlemci programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
  • Belirli bir amaç için oluşturduğu belgedeki metni biçimlendirir.
  • Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler.
  • Metin içinde arama ve değiştirme işlemlerini yapar.
  • Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgenin çıktısını alır.
  • Farklı kelime işlemci programlarını keşfeder.
  • İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır.
  • Sunu hazırlama programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
  • Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir.
  • Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler.
  • Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu sunar.
  • Farklı sunu hazırlama programlarını keşfeder.
  • İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır.
  • Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
  • Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
  • Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar.
  • Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
  • Verilen bir problemi analiz eder.
  • Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.
  • Problem çözümünde kullanılabilecek operatörlere örnek verir.
  • Problem çözümünde ifade ve eşitliklere örnek verir.
  • Problem çözümünde işlem önceliğine örnek verir.
  • Verilen bir problemin çözümünde operatörleri kullanır.
  • Verilen bir problemde ifade ve eşitlikleri kullanarak çözüm üretir.
  • Algoritma kavramını açıklar.
  • Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir.
  • Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
  • Bir algoritma için akış şeması çizer.
  • Bir algoritmayı test ederek hataları ayıklar.
  • Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tespit eder.
  • Programlamayla ilgili temel kavramları açıklar.
  • Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
  • Blok tabanlı programlama ortamında sunulan hedeflere ulaşmak için doğru algoritmayı oluşturur.
  • Doğrusal mantık yapısını açıklar.
  • Doğrusal mantık yapısını kullanan algoritmalar geliştirir.
  • Karar yapısını ve işlevlerini açıklar.
  • Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
  • Döngü yapısını ve işlevlerini açıklar.
  • Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.
  • Farklı yapılar için oluşturduğu algoritmaların sonucunu yordayarak hatalarını ayıklar.




6. Sınıf Kazanımlar

  • Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini değerlendirir.
  • Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar.
  • Bilişim teknolojilerinin beden ve ruh sağlığına etkilerini yorumlar.
  • Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve risklerini örnekler üzerinden tartışır
  • İşletim sistemi kavramını açıklar.
  • İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar.
  • Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır.
  • Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini tanımlar.
  • Basılı ortamdaki verileri elektronik ortama aktarır.
  • Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için doğru yaklaşımları uygular.
  • Dosya ve klasör sıkıştırma işlemlerini yapar.
  • Dosyaların saklanması ve dosyalara erişilmesi konusunda strateji geliştirir.
  • İnternet etiğinin önemini ifade eder.
  • Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir.
  • Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri tartışır.
  • Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır.
  • Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar.
  • Bilişim suçlarının neler olduğunu tanımlayarak ilgili kanunları özetler.
  • Bilişim suçlarına karşı alınabilecek önlemler ve stratejiler geliştirir.
  • Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
  • Bilişsel ve ahlaki gelişimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder.
  • Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
  • Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.
  • Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
  • Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.
  • Zararlı yazılımları kavrar.
  • Güvenlik yazılımlarının kullanım amaçlarını açıklar.
  • Ağ kurmak için gerekli bileşenleri ve bileşenlerin özelliklerini açıklar.
  • Bir ağdan dosya ve yazıcı paylaşımı yapar.
  • Bilgisayar ağlarının boyutlarına ve bileşenlerine ilişkin farklılıkların nedenlerini tartışır.
  • Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder
  • Arama motorlarını kullanarak ileri düzeyde araştırma yapar.
  • Bilgi yönetimi kavramını ve önemini ifade eder.
  • EBA kullanılarak farklı içeriklere erişim sağlar.
  • Farklı ve eş zamanlı iletişim sürecini kavrar.
  • Farklı ve eş zamanlı olarak kullanılan iletişim teknolojilerini sınıflandırır.
  • Forum ve sohbet araçlarını listeler.
  • Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler.
  • İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır.
  • İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır.
  • Tablolama programının arayüzünü ve özelliklerini tanıyarak amaca uygun bir tablo oluşturur.
  • Belirli bir amaç için oluşturduğu tabloyu biçimlendirir.
  • Oluşturduğu tablo üzerinde hesaplama işlemleri yapar.
  • Tablodaki verilere filtre uygular.



  • Amaca uygun grafik türlerini kullanarak veriyi görselleştirir
  • Farklı tablolama programlarını keşfeder.
  • İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır.
  • Ses ve video dosya biçimlerini bilir.
  • Ses ve video dosyalarını düzenleyebileceği yazılımları kullanır.
  • Ses dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
  • Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
  • İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu video dosyasını çevrimiçi ortamda paylaşır.
  • Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır.
  • Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.
  • Bir problemi alt problemlere böler.
  • Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.
  • Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
  • Bir algoritmanın çözümünü test eder.
  • Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doğru çözümü seçer.
  • Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde üzenler.
  • Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.
  • Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır.
  • Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır
  • Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
  • Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
  • Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.
  • Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
  • Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
  • Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
  • Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
  • Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.
  • Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir