2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları
2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yıllık planları:
- 5. Sınıf yıllık planını bilgisayarınıza indirin (YENİ MÜFREDATA GÖRE HAZIRLANMIŞTIR)
- 6. Sınıf yıllık planını bilgisayarınıza indirin
- 6. Sınıf yıllık planını bilgisayarınıza indirin (MICROSOFT OFFICE KONULARI İÇERİR)
5. Sınıf Kazanımlar
- Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
- Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder.
- Bilişim teknolojilerini günlük yaşamdaki kullanım amaçlarına göre sınıflandırır.
- Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır.
- Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır.
- Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar.
- Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.
- Giriş ve çıkış birimlerine örnek verir.
- Fare ve klavyeyi doğru bir şekilde kullanır.
- Bilgisayarda veri saklama yöntemlerini ve depolama birimlerini açıklar.
- Donanım ve yazılım konusunda karşılaştığı teknik sorunlara çözüm üretir.
- Aynı türde farklı marka, model ve teknolojilerin bileşenlerini karşılaştırarak sunar.
- Elektronik ortamda veri yönetiminin önemini fark eder.
- Temel dosya ve klasör yönetim işlemlerini yapar.
- Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Bilişim teknolojileri ile İnterneti kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.
- Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir.
- Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.
- Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar.
- Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.
- Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder.
- Gizlilik açısından önemli olan bileşenleri belirler.
- Gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt eder.
- Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder.
- Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.
- Bilgisayar ağlarında kullanılan bağlanma teknolojilerini listeler.
- İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar.
- Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır.
- Arama motorlarını kullanarak basit düzeyde araştırma yapar.
- Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
- Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
- EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar.
- İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler.
- Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır.
- E-posta hesabı oluşturur ve iletişim kurmada kullanır.
- Görüntü dosyası biçimlerini bilir.
- Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
- Kelime işlemci programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
- Belirli bir amaç için oluşturduğu belgedeki metni biçimlendirir.
- Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler.
- Metin içinde arama ve değiştirme işlemlerini yapar.
- Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgenin çıktısını alır.
- Farklı kelime işlemci programlarını keşfeder.
- İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır.
- Sunu hazırlama programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
- Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir.
- Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler.
- Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu sunar.
- Farklı sunu hazırlama programlarını keşfeder.
- İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır.
- Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
- Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
- Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar.
- Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
- Verilen bir problemi analiz eder.
- Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.
- Problem çözümünde kullanılabilecek operatörlere örnek verir.
- Problem çözümünde ifade ve eşitliklere örnek verir.
- Problem çözümünde işlem önceliğine örnek verir.
- Verilen bir problemin çözümünde operatörleri kullanır.
- Verilen bir problemde ifade ve eşitlikleri kullanarak çözüm üretir.
- Algoritma kavramını açıklar.
- Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir.
- Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
- Bir algoritma için akış şeması çizer.
- Bir algoritmayı test ederek hataları ayıklar.
- Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tespit eder.
- Programlamayla ilgili temel kavramları açıklar.
- Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
- Blok tabanlı programlama ortamında sunulan hedeflere ulaşmak için doğru algoritmayı oluşturur.
- Doğrusal mantık yapısını açıklar.
- Doğrusal mantık yapısını kullanan algoritmalar geliştirir.
- Karar yapısını ve işlevlerini açıklar.
- Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
- Döngü yapısını ve işlevlerini açıklar.
- Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.
- Farklı yapılar için oluşturduğu algoritmaların sonucunu yordayarak hatalarını ayıklar.
6. Sınıf Kazanımlar
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını listeler.
- Bilişim teknolojilerin günlük hayatımızdaki kullanım amaçlarını açıklar.
- Bilişim teknolojilerin günlük hayatımızdaki önemini açıklar.
- Bilişim teknolojilerinin bireysel ve toplumsal açıdan sosyal ve kültürel hayata katkılarını açıklar.
- BİT’e ilişkin temel kavramları tanımlar.
- BİT’e ilişkin temel bileşenleri listeler.
- Elektronik ortamlardaki verilerin, yönetsel önemini açıklar.
- BİT kullanma ve yönetmenin önemini açıklar.
- Dosya uzantılarına göre (örneğin pdf, gif vb.) dosyaların temel özelliklerini tanımlar.
- BİT’nin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarını açıklar.
- BİT’nin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarını açıklar.
- BİT kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini fark eder.
- Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnek verir.
- İnternet ortamındaki iletişim sürecine ilişkin teknik detayları açıklar.
- Bilgisayar ağlarının işlev ve türlerini listeler.
- Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder.
- İletişim araçlarının önemini ifade eder.
- İletişim araçların kullanma yöntemlerini açıklar.
- Bilgi paylaşımı için kullanılan araçları tanımlar.
- Sosyal medyanın kullanım amaçlarını açıklar.
- Sosyal medya türlerini tanımlar.
- Proje fikri geliştirmenin önemini açıklar.
- Projelerin gereksinimlerden oluşturulduğunu, zaman-emek-maliyet sınırları içinde gerçekleşeceğini fark eder.
- Problem kavramını tanımlar.
- BİT kullanımında karşılaşılan problemlerin farkına varır.
- Problem çözmenin önemini ifade eder.
- Problem çözme sürecinde problemin çözülebilirliği hakkında yorum yapar.
- Problem çözmek için gerekli değişken ve işlemleri belirler
- Belirlenen problemin çözümü için algoritma geliştirmenin önemini ifade eder.
- Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doğru çözümü seçer.
- Programlama için kullanılan kavramları tanımlar.
- Programlama için kullanılan süreçleri açıklar.
- Animasyon ve yazılım geliştirme konusunda temel kavramları tanır.
- Programlama için gereken donanımı açıklar.
- Programlama sürecinde uyulması gereken pedagojik ilkeleri listeler.
- Programlama için kullanılan kavramları tanımlar.
- Programlama için kullanılan süreçleri açıklar.
- Animasyon ve yazılım geliştirme konusunda temel kavramları tanır.
- Programlama için gereken donanımı açıklar.
- Programlama sürecinde uyulması gereken pedagojik ilkeleri listeler.
- Programı çalıştırmak için gerekli derleyiciyi kullanır.
- Programlama mantığına ilişkin yaklaşım geliştirir.
- Aynı amaç için hazırlanmış yazılımlar arasından verilmiş ölçütlere göre seçim yapar.
- Ürün dosyalarının değerlendirilmesi yapılır.