6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. Dönem 1. Yazılısı Çalışma Kağıdı

6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. Dönem 1. Yazılısı Çalışma Kağıdı Konuları

Yazılım Nedir: Çeşitli görevleri gerçekleştirmek amacıyla hazırlamış programlara yazılım adı verilir. Her yazılım bir problemi çözmek amacıyla geliştirilmiştir. Problem, çözülmesi gereken sorun ya da aşılması gereken engel anlamına gelir. Günlük hayatta sık sık problemlerle karşılaşırız.

Karşılaştığınız bir problemi çözmek için ne yaparsınız?

1. Problemi iyi anlamak
2. Kısa ve anlaşılır bir çözüm yolu geliştirmek
3. Sonucun doğruluğunun tekrar tekrar test etmek

Algoritma: Kodlamaya başlamadan önce oluşturacağımız yazılımın adım adım ne yapacağını tasarlamamız gerekir. İşte açık ve net ifadelerle problemin adım adım çözümünü gösteren bu taslağa algoritma adı verilir. Programlamanın ilk adımı algoritma oluşturmaktır.




Algoritma kurulurken dikkat edilecek hususlar şunlardır;

1. Mutlaka bir başlangıcı ve sonu olmalıdır. Sonu olmayan bir algoritmanın test edilmesinin mümkün olmadığı açıktır.
2. Bir algoritmadaki ifadeler kesin olmalıdır. Belirsizlikler algoritma ile ulaşılmak istenen sonucun elde edilememesine neden olur.
3. Algoritma sınırlı sayıda belirli kurallarla kurulmalıdır. Ve bu belirli kurallar takip edecekleri bir sıraya sahip olmalıdırlar.

Algoritmalar 3 şekilde gösterilirler:

Düz Yazı ile Gösterim: Algoritmanın konuşma dili ile yazılmasıdır. Çözülecek problem, adım adım metin olarak yazılır. 2. Her satıra numara verilir. 3. ‘BAŞLA’ ile başlanıp ‘BİTİR’ ile bitirilir.

Sözde Kod ile Gösterim (Kaba Kod): Herkesin anlayabileceği ve rahatlıkla bir programlama diline çevrilebilecek basit komutlardan oluşan bir dildir. Sözde kodun temel işlevi program geliştirmeye geçmeden algoritmayı oluşturmak ve üzerinde tartışabilmektir. Sözde kodlar, doğrudan konuşma dilinde ve programlama mantığı altında, eğer-değilse, iken gibi koşul kelimeleri ve > = < gibi ifadeler ile beraber yazılır. Programda kullanılacak elemanları temsil etmek üzere uygun isimler veya değişkenler seçilir. Değişken oluşturulurken Türkçe karakterler(ı, İ, ü, ğ, ş, ç, ö) kullanılmaz. Örnek: sonuc, carpim, degisken, bilisim, cikarma….

Akış Şeması ile Gösterim: Bir algoritmanın görsel şekiller ve sembollerle ifade edilmiş haline “Akış Şemaları” adı verilir. Algoritma doğal dille yazıldığında herkes tarafından anlaşılamayabilir ya da başka anlamlar çıkarılabilir. Ancak akış çizgelerinde her bir şekil standart bir anlam taşıdığı için farklı yorumlanması mümkün değildir.

….


6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. Dönem 1. Yazılısı Çalışma kağıdını (yenilendi) bilgisayarınıza indirin. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir